Team in de kijker #1: Accountants maximaal ondersteunen

Syneton Admin-IS / Admin-Consult team
Dat we hier een toffe en gedreven bende zijn bij Syneton, weten wij al lang. Vanaf nu kan jij gewoon meegenieten: onze teams stellen zichzelf in de komende tijd voor en geven je een blik achter de schermen. Het ontwikkelaars team van Admin-IS/Admin-Consult bijt de spits af.

Admin-IS & Admin-Consult: de on-premise oplossing voor accountants


Johan is teamleader en ontwikkelaar voor Admin-IS / Admin-Consult, de on-premise oplossing voor accountants. Deze software staat op de server van de klanten. Johans team staat in voor de ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten maar ook voor de opvolging van wettelijke vereisten en ondersteuning aan de helpdesk. Het team bestaat uit zes medewerkers: Johan, Ortwin, Luk, Eric, Roel en sinds kort ook Eva.


Johan: “We zijn een hecht team met elk zijn of haar eigen specialisatie. Luk en Ortwin zijn ontwikkelaars, net als Eric die zich meer toelegt op Marketplace, onze ‘app store’ waar gebruikers van Admin-IS en Admin-Consult andere applicaties kunnen integreren met onze software. Roel is onze DMS-man. Hij beheert het Document Management Systeem en volgt de noden van onze klanten nauwgezet op. Als laatste kwam Eva aan boord. Zij wijdt haar tijd volledig aan het testen van alle nieuwe functionaliteiten.”


Natuurlijk werkt een team niet als een eiland maar is er veel samenwerking met andere teams, zoals de helpdesk en het AdminPulse team. “AdminPulse is de cloud oplossing van Syneton. We stemmen af over nieuwe technologieën en functionaliteiten of over integraties met systemen zoals bijvoorbeeld digitaal ondertekenen, Peppol voor het doorsturen van facturen, enzovoort. We delen dan stukjes code met elkaar. Op die manier is het makkelijk om later bij te sturen als er aanpassingen nodig zijn.”


UBO-register: een stap verder


Veel accountants regelen het UBO-register voor hun klanten. Admin-IS/Admin-Consult berekent wie er in het UBO-register opgenomen moet worden. “Syneton was een van de eersten die met zo’n UBO-berekening kwam in een applicatie,” zegt Johan, “en we krijgen hier heel veel positieve reacties op van onze klanten. Nu gaan we nog een stap verder: we zorgen dat deze gegevens altijd up-to-date zijn. Telkens als er iets wijzigt aan de aandeelhoudersstructuur of als iets impact heeft op het UBO-register, dan moet dat binnen de maand gemeld worden. Admin-Consult voorziet nu in een reminder die je daar aan herinnert. Echt handig.”


Het leven van accountants gemakkelijk maken


Als je het team van Johan vraagt waar ze het meest fier op zijn, dan zeggen ze allemaal volmondig: ons product. “Het is onze missie om het leven van accountants gemakkelijker te maken. En dat dóén we ook met Admin-IS en Admin-Consult. Gebruikers van onze software werken vlot en hebben alles binnen handbereik omdat we integraties voorzien met andere applicaties die onze klanten gebruiken. Zij verliezen dus geen tijd meer door in verschillende pakketten te werken die niet met elkaar communiceren.”


“Ik vind het heel fijn om aan iets te werken wat accountants echt nodig hebben, zoals de integratie met andere services. Zo lopen onze klanten nooit vast en als ze zelf iets specifieks hebben waar ze mee werken, dan maken we de integratie graag op maat voor hen.”


“We volgen de markt nauwgezet op en zorgen voor integraties die echt een verschil maken voor een boekhoudkantoor,” gaat Johan verder, “Zo hebben we Peppol en POM maar ook alles wat te maken heeft met digitaal ondertekenen is nu zeer populair. Dat zien we in onze Marketplace, de ‘app store’ waar onze klanten andere apps kunnen vinden en koppelen. Bij elke integratie komt ook een online artikel dat uitlegt wat de app precies doet en wat je nodig hebt. Geen tijdverlies dus om alles uit te zoeken.”


“Een ander project waar we momenteel aan werken is de integratie met eStox, een product van de federatie van het Belgisch notariaat in samenwerking met FOD Financiën. Tot voor kort bestond het aandelenregister alleen op papier. Nu is er ook een digitale versie. Uit ons klantenonderzoek is gebleken dat veel accountants dit register beheren voor hun klanten en zij hebben dus zeker interesse om dit register te koppelen aan Admin-IS/Admin-Consult. Voor ons de ideale gelegenheid om het werk van boekhouders eenvoudiger te maken.”


“Niet typen, wel bellen”


Ook voor Syneton is telewerken al meer dan een jaar de norm geworden. “Klopt,” zegt Johan, “maar toch draait ons team zeer goed ondanks het feit dat we allemaal van thuis werken. We kennen elkaar al vrij lang en we weten dus wat we aan elkaar hebben.”


“We bellen elkaar ook voor een informele babbel net alsof we samen aan het koffieapparaat staan op kantoor. Natuurlijk missen we het om gewoon samen te zitten want de sfeer is altijd top op kantoor. Elkaar in levenden lijve zien is nog altijd leuker. Ik herinner me nog ons Halloweenfeestje, het voetbalfeest naar aanleiding van het WK en onze spelletjesavond. Ik kijk er al naar uit om die opnieuw te organiseren en in real life plezier te maken met deze toffe bende.”


Eva is de nieuwkomer in het team. “Het team heeft mij zeer goed opgevangen. Wat zeker niet evident is in deze tijden van thuiswerken. Johan belde me vaak op om samen te werken aan iets waar hij mee bezig was. Op die manier kon ik snel inpikken en leerde ik de andere collega’s kennen.”


“Ik voelde me ook snel een echt teamlid dankzij onze dagelijkse stand-up meetings. Dat zijn korte vergaderingen waarbij iedereen snel aangeeft ‘wat heb ik gisteren gedaan, wat ga ik vandaag doen en waar loop ik vast’. Een echte must om contact met elkaar te houden”. 


Johan: “Een goede raad die ik iedereen wil meegeven is inderdaad om dat dagelijks contact te behouden maar ook en vooral om te bellen in plaats van te chatten. Mijn motto is: niet typen, wel bellen. Ben je te lang aan het typen om je vraag te stellen? Bel dan! Klik gewoon op het video- of microfoon icoontje en praat met je collega’s alsof ze naast jou zitten. Op die manier blijf je niet te lang vasthangen en heb je ook niet het gevoel dat je er alleen voor staat.”


Ook meer tijdswinst voor jouw boekhoudkantoor?


Wil jij na het lezen van deze getuigenis meer weten over wat Syneton voor jouw boekhoudkantoor kan betekenen? Of misschien ben je wel benieuwd om te kijken hoe jij onze software kan inzetten en meer tijd kan winnen door ook efficiënter te werken. Boek dan een afspraak of regel meteen een demo via alain.segers@syneton.be (+32 (495) 56 76 77)! 


Of wil jij deel uitmaken van deze toffe bende? 


Het is duidelijk. Onze medewerkers amuseren zich bij Syneton en engageren zich elke dag om accountants te ondersteunen en te versterken. Lijkt het je fijn om hier deel van uit te maken? Laat het ons zeker weten en stuur een mail naar hr@syneton.be.

Comments